Kapitel 15 - Var så god och rid

0kommentarer

Nu ni! Ett helt nytt aldrig tidigare publicerad kapitel är uppe på Kapitel 1. Ni hittar det genom att klicka här. Jag tror det här är det längsta kapitlet faktiskt. Nästan fem A4-sidor består det av, vilket kanske inte låter sådär ruskigt mycket egentligen, men allt beror ju på bokstorleken i sig självt. Det är ju inte någon tegelsten jag skriver direkt. Sist jag räknade på det kom jag fram till att den skulle bli runt 120 sidor om den trycktes upp som bok.
 

"Ondine dundrade fram i ökad galopp med spetsade öron. Två galoppsprång kvar tills de var framme vid banans sista hinder, en snäll blåvit oxer.
”Sista hindet och hon är i mål felfritt” viskade Robyn bredvid mig.
”Rid rakt på nu då!” utbrast jag en aningen för högt vilket resulterade i en vass armbåge från Robyns sida. "

Jag har hunnit dela upp alla återstående text i kapitel. Totalt blir det 23 stycken, men det sista är mer som en kort epilog än något annat. Åtta stycken kvar med andra ord.

Kommentera

Publiceras ej