Jag har köpt hus mitt mellan tentaplugg och ... tentaplugg

0kommentarer

Tentaplugg.
 
Jag minns faktiskt inte att jag har varit ute i såhär god tid och känt mig såhär pass lugn inför en tenta någonsin tidigare. Frågan är om det är för att jag har grundkunskaperna så att det nya lättare fastnar kombinerat med god studieteknik kursen igenom eller om det helt enkelt är så att jag inte orkar bry mig längre!
 
Inte blir det lättare att plugga när man lite kort klickar in på Facebook och inser att folk verkar ge upp pluggandet ungefär nu. Jag kommer fortsätta plugga resten av kvällen! Och på morgonen antagligen. Det är lite tradition att läsa igenom det svåra till frukosten. Jag har sedan några dagar tillbaka renskrivit alla föreläsningsanteckningar. Därefter har jag en gång läst igenom precis allting, och nu sitter jag och läser igenom allting men skriver upp det som jag tycker är svårt att komma ihåg eller som jag inte får glömma bort. Jag har hitills läst igenom 48 sidor utav 61 och detta har resulterat i strax över fyra sidor med anteckningar. Planen är sedan att läsa igenom dessa sidor, kolla upp ord och begrepp som jag fortfarande inte helt och hållet förstår och nöta in alla normalvärden. Just normalvärden, eller egentligen utantillkunskap i sifferform, har ja svårt att få in. Jag lärde mig sådant när jag var på praktik och tittade på narkoser, men nu utan den fysiska påminnelsen så försvinner siffrorna ut genom fönstret.
 
Så, i pausen blev det mer Skyrim. Nu har jag köpt mig ett hus!
 
Hm, För 5000g hade jag hoppats på ett lite fräschare hus! 
 
Lite mysigt är det väl ändå? Stegen leder upp till övervåningen och sovrummet. Jag har expansionen för heminredning, haha, så senare kommer jag bygga ett betydligt större hus. Synd bara att man inte kan ha ett eget stall!
 
Mitt nya fina hus från utsidan! Supermysigt.
 
Så, då var det slut på spelpausen och nystart för pluggandet. Nästa paus kommer innehålla den enormt roliga aktivitetet diskande. Appropå det jag skrev tidigare om att det aldrig är så rent som när det är tentavecka, det är inte applicerbart på mig. Jag städar definitivt inte om jag måste plugga. Mina strumpor ligger bra på golvet tills dess att fredagen har kommit och gått.

Kommentera

Publiceras ej