Hur gjorde man nu igen sa ni?

0kommentarer

Nästan ett år har det gått sedan vi hade en salstenta senast. Därefter har det varitskriftliga uppgifter, redovisningar, praktiska övningr och hemtentor. Nu är det visst dags igen och jag gissar att detta är den sista salstentan vi kommer få. Såvida vi inte måste göra omtenta, ve och fasa!
 
Så. Hur gör man då? Jag har börjat med att göra allt det mekaniska, det vill säga att renskriva alla mina anteckningar med någon slags förhoppning om att jag ska lära mig saker samtidigt. Idén har bitvis fungerat. Min hjärna tenderar att hoppa över delar som den tycker är för komplicerade, exempelvis substansnamn och försäljningsnamn på läkemedel. Tyvärr ingår det att vi ofta ska ge förslag på läkemedel så det är ju en mindre praktisk vana jag har. Och nej, det är inte så enkelt att jag bara kan memorera en uppsättning läkemedel för alla tillfällen. De har olika egenskaper och ska av en anledning användas vid olika tillfällen.
 
Mot renskrivningar och vidare! Just nu arbetar jag med komplikationer på häst, och sen tror jag att det är dags för komplikationer på hund och katt. Så får man det lite samlat helt enkelt.

Kommentera

Publiceras ej