DO-anmälan lades ner

0kommentarer

Jag har nu fått svar från DO angående min anmälan som jag skrivit om tidigare. De bedömde att en utredning inte sulle ge tillräckligt stöd för att anse att jag har blivit missgynnad. Jag köper det rakt av, det var inte direkt uppenbart. Kanske är det inte heller diskriminerande på rätt sätt så att säga. Däremot tycker jag ju inte att man kan tala om för någon att de kommer skaffa barn och därefter tala om att de är olämpliga för arbetet på grund av barnen de inte har.
 
Det finns två bra saker med anmälan i sig självt i alla fall. Först och främst bidrar det till statistiken. Det är lite som alla anmälningar om alla möjliga brott som inte görs för att man vet att det ändå inte leder till någonting. Ett stort mörkertal skapas, och ingen kan med säkerhet beräkna hur stort det antalet är. Den andra bra saken är att jag tydligt markerade vad jag inte tyckte var okej och fick chansen att lyfta frågan i min klass. Särskilt om man ska ta ett arbete där man hoppas få arbeta länge är det inte rimligt att man skall anställas av personer man tycker beter sig illa eller som man inte litar på.
 
Mitt framtida arbete, som jag kommer berätta mer om när alla papper är påskrivna, är jag mer än nöjd med! De som  kommer bli mina närmsta chefer och kontaktpersoner är suveräna och går att prata och diskutera med. Bättre än så kan det inte bli, och jag hoppas att alla får den möjligheten på sina arbetsplatser.

Kommentera

Publiceras ej