Djursjukskötaresången Verision 2.0

1kommentarer

Hej Fäsk!
Jag vet att du letade efter den här sången, så jag letade fram ett av sångpapprena från vår middag och tänkte att jag skulle ta och dela den med omvärlden. Den här sången hjälptes jag och Fäsk åt att skriva under vårt andra år på programmet, för vi tyckte att den andra sången var för lång och svår. Melodin var som till bumbibjörnarnas intro, och ni kan ju tänka er hur det låter när alla tjejer ska försöka sig på refrängen. Ajaj. Jag tror att den mottogs väl, och Linnea har lagt till den till ett sånghäfte för vårens evenemang, jag gissar på balen. Här kommer den nu!
 
Djursjukskötaresången Verision 2.0
(Melodi - Vi äro musikanter)
 
Vi äro djursjukskötare ifrån Skaraborg
Vi äro djursjukskötare ifrån Skaraborg
Vi kan söva, sätta dropp och röntga djur
Klippa klorna, lägga tassbandage
Och vi kan hjälpa ponnyhästar, kissekatter, fågelungar
Vi kan rädda hundra hundar, marsvinsungar med
 
Vi tar blodprov skickar det på analys
Vi kan lägga permanentkanyl
Och vi kan rehabilitera, tvätta öron, rensa tandsten
Vi kan vaccinera djuren och ge medicin

1 kommentarer

Hector

20 Mar 2013 17:11

Yay! Tack Fäsk! :D

Svar: Varsågod =D
Ardente

Kommentera

Publiceras ej