Då var det slut på ledigheten

0kommentarer

Med flit så skrev jag inte ett inlägg igår, jag hoppades på att fler unika besökare skulle hinna se mitt inlägg om min nu färdiga bok.
 
Denna vecka har vi påsklov, men sådan lyx har jag då rakt inte tid med! Jag har valt att ta två dagars ledigt efter tentan, det vill säga lördag och söndag, för att nu påbörja arbetet med examensarbetet på riktigt igen. Har skrivit ungefär tre sidor blandad text än så länge, men jag räknar med att hela arbetet ska bli på runt tio sidor när det är klart, mer om man räknar in alla bilagor. 
 
Det jag kommer fokusera på nu är att titta på de enkla sammanställningsresultaten, exempelvis hur många hon-respektive hankatter som deltog i studien och hur gamla de var, samt fortsätta arbetet med att beskriva fetmaproblematiken hos katt. Bakgrundsinformation helt enkelt. Sedan kvarstår den djupare analysen där jag får ta mig till skolans datorsal för deras statistikprograms skull samt beskriva metoderna i detalj enligt litteraturen. Det blir roligt! Uppdateringar på hur det går kommer dyka upp succesivt.

Kommentera

Publiceras ej