Stall Blåklinten - Kapitel 2

0kommentarer

Klicka här för att läsa kapitel 2 i min bok Stall Blåklinten.
 
Nu är alltså nästa kapitel renskrivet och upplagt på Kapitel 1. Jag är riktigt nöjd, det går ju framåt det här. Jag vet inte riktigt hur jag ska ha ork när vårterminen drar igång nu på måndag. Min gissning är nämligen att jag därefter mer eller mindre kommer bo på biblioteket med min laptop som ständig följeslagare. Tur att jag har ett bra headset och tillgång till Spotify offline så jag inte blir fullständigt uttråkad!
 
Kanske lite info om boken och ett smakprov på texten? Detta kapitel heter lekar till häst och det är nu vi får stifta bekantskap med Elisabeths brorsdotter Lindas ridgrupp för första gången.
 
"   ”Vad ska du med konerna till Elisabeth, och varför har du med dig hästskor ner till volten?” Frågorna var många när jag hemlighetsfullt gick än hit, än dit, runt i stallet och på stallplanen och då och då även in i huset. I famnen hade jag två stora hinkar, en påse äpplen, hästskor, bilder på alla hästarna, tidtagarur och ett kollegieblock med tillhörande penna. Haha, tänkte jag, det skulle ni bra gärna vilja veta!   "

Klicka gärna in och läs det andra kapitlet. Mer kommer förhoppningsvis inom kort.

Kommentera

Publiceras ej