Paket på väg och appropå

0kommentarer

Nu ska det vara ett paket på väg till dig mormor! Jag ska inte avslöja mer än så, men det är bra att du vet om det ifall Posten slarvar bort det...
 
Appropå post så har jag insett att brevlåda utomhus jämfört med brevinkast inomhus helt klart har sina nackdelar. Bland annat att posten har en tendens att bli fuktig och sladdrig. Ska man behöva torka sina räkningar?
 
Och appropå brevlåda så kanske jag slipper blöt post när det sen blir dags att flytta härifrån igen. Vi går ut den 31 maj om allt går som planerat, fast vi har ju utrymme för hemtentamen och inlämning veckan därpå (!), och det borde ju innebära att man kanske kan flytta hem samma dag. Om man inte vill sitta och slita med en inlämning förstås. Jag hoppas de behagar skämta med oss. Det blir kanske lite utav en glädjedödare om vi allesammans firar att utbildningen nu är slut fast vi måste gå hem nu allesammans och börja på hemtentan.
 
Och appropå hemtenta i sin tur så börjar ju mitt skriftliga arbete bli mer och mer klart för var dag som går men är ändå inte klart.Dessa associationer! Jag tror min hjärna försöker slippa undan arbete igen. Jag skall inte låta den vinna, nu mer plugg!

Kommentera

Publiceras ej