Och sen fick jag en spikförsedd grind i ansiktet

0kommentarer

Efter incidenten då min laptops grafikkort nådde hissnande 108 grader Celsius vilket, om man tänker på den, innebär att jag hade kunnat koka vatten på det, blev det inget mer spelande förrän luft på burk var inhandlat och stackars Kit blivit utblåst på damm.
 
Nu är han betydligt tystare och nöjdare med tillvaron, och jag har åter kunnat spela Skyrim som jag fick i förrgår av Fluffigt! Så efter att jag med andan i halsen jagat en man jag precis räddat från en jättespindel och huggit ner från en vägg av klibbig spindelväv (otacksamma tölp) springer jag rakt in i tre buttra skelett som på ett ögonblick förvandlar min spelkaraktär till modell död. Oroa er inte, här är det bara att ladda om spelet! Denna gång var jag snabbare, ett av skeletten var redan ute ur leken innan de övriga två hunnit fram till mig. Snyggt och ledigt slog jag sönder dem till spillror, lootade mannen jag jagat på en nyckel och såg bort mot en grind. Där var öppningen och början på nästa sektion av grottan. Tjoho tänkte jag och sprang i full fart genom öppningen. PANG! En spikförsedd grind i ansiktet senare sedan jag trampat på stenen som utlöste grindfällan och det var åter dags att ladda om spelet...
 
Hmm. Jag är visst inte så bra på den här typen av spel. Jag har i alla fall lyckats döda min första drake, och nu kan jag skrika på folk! 

Här är min spelkaraktär i en snygg grotta komplett med vattenfall och ljus som strålar in lite magiskt från ett runt hål i taket.


Min första häst. Hästar är jag bättre på. Desvärre finns det massor med olika färger och sen en hel del specialhästar vilket ju gör att jag kommer ha mycket att göra framöver. 
 
Och eftersom jag även kommer ha möjligheten att bygga ett hem så kommer jag kunna bygga en riktig hästgård. Ja, är jag uttråkad har jag minst sagt sysselsättning!
 
 

Kommentera

Publiceras ej