Kapitel 5 - Hoppträning

0kommentarer

Femte kapitet är renskrivet och finns nu tillgängligt på Kapitel1. Rent sidmässigt har jag nu renskrivit drygt en fjärdedel av boken. Det är nu det kommer bli något mer knepigt, för jag har insett att jag måste skriva ett helt nytt kapitel som ska handla om ett veterinärbesök på klinik. Det är svårare än man tror, i alla fall om man har de ambitioner jag har. Genom hela boken försöker jag skriva på ett sådant sätt att den genomsyras av en sund djur- och människosyn. Lägg där till att jag vill förmå människor att göra rätt val, nämligen att ringa en veterinär vid frågor som rör hästens hälsa och betéende och inte gå in på Bukefalos. Vi får se hur väl jag lyckas. Bara för att boken kommer vara helt renskriven betyder det ju inte att den inte kan ändras igen och igen. Om den någon gång kommer publiceras räknar jag med att få ändra på en hel del. Det är lite så det fungerar har jag förstått.
 
" Linda red inte. Visst hoppade hästen, men det gjorde hon liksom alltid, och jag såg att Linda inte riktigt var närvarande. Inte ens när de fick hoppa alla tre hindren som en slags bana tycktes hon vakna upp. Hon styrde likgiltigt runt banan, och Peach såg ungefär likadan ut. Hon bara gjorde det hon skulle, men mer var det inte. Linda hade inte roligt, och om det var för att hon fortfarande var ledsen för det hon inte velat berätta för mig eller om det var något annat, det kunde jag inte svara på. "
 
Eftersom det är roligare med bilder blir det bildbonus idag också. Ytterligare en gammal bild på mig och Ondine. Den är så gammal att det ursprungligen är ett riktigt fotografi som har scannats in.
 

Kommentera

Publiceras ej