Introduktion till exjobbskursen

0kommentarer

Äntligen har den efterlängtade exjobbskursen dragit igång och inleddes med en mördande tråkig genomgång av schema, betygskriterier och gruppindelningar. Jag är fullt medveten om att jag är lite oförskämd nu, men vore det inte bättre om vi bara läste alla dessa papper själva istället för att ha högläsning när SLU måste dra in på de lärarledda lektionerna? Kan inte dessa tre timmar ha ägnats åt handledarmöten eller vettiga föreläsningar?
 
Jag hamnade i en bra studiegrupp efter ett smidigt byte. Redan på onsdag ska vi ses igen, diskutera en kursbok och fika på Nockes. Vi ska bland annat fungera som hjälp i att bedömma varandras arbeten under processens gång, något som våra kurslärare kallar för kritiska vänner. Eftersom vi var ojämnt antal och gärna ville bli hjälpa av fler gjorde vi ett schema som gjorde att vi får kritik av två olika personer och skall ge kritik till två olika personer var. 
 
Vi får även se om ens någon av oss måste lämna in en etisk ansökan. Reglerna har nämligen ändrats och är lite mildare vilken kan göra att jag eventuellt kan komma undan det.I annat fall kommer jag få be min handledare att ta minst tretusen kronor från sina forskningspengar för endast en ansökan! Jag hoppas jag slipper hela den processen då det mest kommer ta en massa tid.
 
Men visst är det spännande? Det stora arbetet jag har väntat på att få skriva är nu äntligen här! Någonstans mellan femtusen och tiotusen ord kommer arbetet landa på, vilket motsvarar sju till fjorton sidor. Man vill definitivt börja i god tid...

Kommentera

Publiceras ej