Detta går ju som på räls

0kommentarer

Detta går ju som på räls, eller gör det?
 
I stockholm klev jag på tåget som skulle ta mig och Illidan till Skara igen. Jag förstod att det var rejält fullt på tåget och snart skulle jag få veta varför. Bredvid mig satte sig en jättetrevlig kvinna som för övrigt var ägare till en Golden Retriever, en birma och en perser och berättade att hon och många med henne suttit på ett tåg från Umeå någonstans. De hade varit så försenade på grund av allt från tekniskt fel på tåget till brand (!) i en tunnel att de missat sin avgång för drygt en timma sedan. Nu fick de istället hoppa på det här tåget där det fanns plats. 
 
Vi hade väl åkt en dryg timma när tåget mitt ute i ingenstans gör en tvär inbromsning. Till höger och mig skådar jag skog, till vänster mer skog och ett jakttorn. På grund av ett återkommande tekniskt fel blev vi lite försenade, men det gjorde bara att jag och Illidan slapp vänta längre i Skövde på bussen som skulle ta oss hem. Jag undrar om inte kvinnan jag träffade var drabbad av SJ-förbannelsen. Alla tåg hon åkte med tycktes nämligen drabbas av konstiga fel, inte bara denna gång.
 
Nu är vi i alla fall hemma allesammans.
Kvar på dagordningen står att handla mat, äta mat samt det sista på den skriftliga uppgiften.

Kommentera

Publiceras ej