Artwork - Succubus Traditional Drawing

0kommentarer

Jag fick lite nya spexiga ritprylar av morbror Anders i julklapp, däribland ett akvarellset med pennor, tusch, pensel och block. Jag har inga som helst förkunskaper om hur man förväntas använda detta, och eftersom tutorials är för fegisar så testade jag helt enkelt!
 
Jag började med att skissa upp posen på ett annat papper, och när jag var nöjd med den förde jag över den till akvarellpapperet. Sen ritade jag upp en mer detaljerad skiss, tuschade den (eller är det bläck, strunt samma!), och därefter började jag experimentera med pennorna och vattnet. Jag upptäckte snart att man ibland inte ville använda penseln, exempelvis på håret och hovarna avslutade jag med att bara använda pennorna för att bibehålla en slags textur (tror jag det heter, det känns rätt, jag hade sagt det om det varit 3d-grafik). Eftersom jag inte har någon penna som liknar guld köpte jag en guldpenna i en bokhandel och använda på alla de detaljerna.
 
Ja det kanske jag ska tillägga, jag utgick från en fantastisk warcraftskulptur som jag fick i present, succubusen Amberlash! Googla, det finns ett ton bilder därute på henne. Samtidigt som jag använde den som referens så blir man begränsad av papperets storlek, att jag ska tuscha skissen och att jag försöker hitta någon slags stil. Det är bra att ha en egen stil har jag hört.
 
Slutligen, färgerna är inte helt rätt. Det är helt enkelt för att jag ju fått fota bilden först och därefter försökt återskapa rätt färger i efterhand. Jag tog bort det vita i bilden. Skuggorna och materialet förstörde resten av bilden för mycket. Ja just ja, bilden! Här kommer den!
Slutligen, eftersom jag är så petnoga... Ja det ser ut som att hennes fingrar är lika lång, och det är för att de är det! Det ser lite ut som att warcraftmodellen har det, och jag tänkte att om man gör längre fingrar så kan man ju tänka sig att hon i andra poser kan göra mer kraftfulla handgester.

Kommentera

Publiceras ej