Året börjar helt klart rätt!

0kommentarer

Jag hade en fantastisk början på det nya året tillsammans med Jocke, Nyman, Drakir och Fluffigt som fick sätta temat på januari - spel! Vi hade en härlig brädspelskväll med tacos och Agricola som tydligen ska uttalas Aggrikålla och inte aggrikåla vilket helt klart var mycket roligare. Dessutom fick vi chans att testa på två av Drakirs spel som han gjort på sin spelutbildning varav ett som heter Hostile Takeover var riktigt roligt. Jag påminner mig själv om att jag borde fota och skriva lite om det vid senare tillfälle. Troligtvis glömmer jag bort det!
 
 
På tolvslaget befann vi oss på taket till en av de högsta byggnaderna i Stockholm som ligger precis bredvid Jockes och Nymans hus, kan det bli mer perfekt? Man såg så långt bort som till Solnas byggkranar, Slussen och Globen. Tur hade vi också, för vi var de första som kom upp på taket. Kort sagt fick vi riktigt bra platser.

 
 
Jag fick låna Jockes stativ och lekte proffsfotograf vilket gick sådär, men roligt hade jag! Fick googlade oss fram till ungefärliga inställninga inställningar och sen gick jag helt enkelt upp på taket och testade. Det var helt fantastiskt, för det var fyrverkerier precis överallt, i alla riktningar!
 
Jocke bad mig försöka ta en bild på horisonten när man kunde se hur det exploderade från alla möjliga håll. Riktigt magnifikt! Tror dock att jag i framtiden får se till att låna eller köpa ett annat objektiv. Varget varnade mig för att detta skulle hända när jag väl fått smak på fyrverkeri. Attans att han skulle ha rätt! 

Kommentera

Publiceras ej