TPB - AFK

0kommentarer

Jag tänker inte säga så väldigt mycket, filmen berättar sin egen historia. Man kan säga att filmen låter oss följa några av de människor som arbetat med The Pirate Bay och som varit föremål för de uppmärksammade rättegångarna. I samband med detta fick Piratpartiet uppmärksamhet, bra tycker jag. Det behövs en motpol till den stora massan av andra partier som inte hanterar de här frågorna.
 
 
Någon har sagt det för länge sedan, och jag håller med, att dagens problem är hur produkter distribueras. Det blir ett problem när vi i dagens snabba moderna värld kan se en TV-serie samma dag som den visas i USA med kriminella metoder men måste vänta bra länge för att få se den i Sverige, särskilt om vi vill köpa DVD:n! 

Jag brukar inte bli politisk, ibland gör jag undantag. Jag vill bara att ni som ännu inte har tänkt tanken ska fundera på andra möjligheter ni kanske ännu inte sett. Som Spotify! Utmärkt tjänst vars enda begränsning är att all musik inte finns där ännu, till skillnad från youtube. Den finns i flera betalningsvarianter för alla plånböcker. Jag kan till och med spela musiken offline! Netflix är baserad på samma idé men har stora begränsningar vad gäller utbud och framförallt snabba uppdateringar. Alla filmer man vill se finns inte, och det tar väldigt lång tid innan aktuella TV-serier dyker upp. Kommer HBO till Sverige som en liknande tjänst är jag garanterat på. För  de som tycker att denna metod är bra för att konsumera film och musik (även fast ni inte tycker produkten är perfekt) finns egentligen bara ett vettigt alternativ. Använd tjänsten. Om konsumenterna får visa vad de vill ha blir allting väldigt tydligt. Ju mer stöd desto större och bättre utbud, och så vidare.

Det var det hela just nu. Vem vet, jag kanske borde skriva mer debatterande inlägg i framtiden. Allt jag vet är att min närmsta framtid är i spelet Hoard med Fluffigt på Skype. Tjo!

Kommentera

Publiceras ej