Snabbesök på KTC

0kommentarer

Snälla Linnea lånade ut sitt kort till mig i morse för att jag skulle kunna ta mig in på KTC. Det visade sig vara trippelt onödigt. Dels fick jag reda på att jag i receptionen hade kunnat be om att få ut koden till mitt kort vilken jag sedan länge glömt bort, och dels så hade det inte spelat någon roll i alla fall. SLU måste tro att KTC är det mest eftertraktade målet för samtliga tjuvar, terrorister och hackers i Sverige och resten av världen. Eller nått. Förutom att det krävs kort med tillhörande kod för att ta sig in till hallen säger en hel del. Ytterligare en sådan passage leder in till själva korridoren. För att sedan komma åt något annat än en toalett och ett omklädningsrum (vem vet, tjuvarna kanske vill bättra på krigsmålningen lite) så krävs sedan en nyckel för att ta sig in i något av de många rum som finns därinne.
 
Som tur var fick jag låna ett kort och en nyckel vilket tillät mig att öppna upp dörren och fotografera kattskelettet som jag efter lunch ska bearbeta till min instruktionsbild. Jag förstår att vi inte vill bli av med utrustningen, men om man har lyckats ta sig in genom två dörrar och då bevisligen har kort och kod, borde man inte vara behörig till att få gå in i övningsrummen? 
 
Oroa er inte, jag tycker mest detta är roligt egentligen. Säkerheten på KTC är något många av oss har skrattat åt, och inte för att den är dålig, utan tvärtom. Men tänk er sedan om någon väl skulle få för sig att ta sig igenom allt detta för att stjäla något, hur fånigt skulle inte det se ut? Två svartklädda tjuvar som hjälps åt att bära iväg med vår kära plasthäst som vi alla övat att lägga bandage på, eller varför inte bära iväg med de enorma gosedjur med ditsydda tygpenisar som vi fått öva kateterläggning på. Jag tror att det finns mer lönsamma mål, det är allt jag säger. Och mindre pinsama också, när tjuvarna samlas i någon avlägsen grotta för att visa upp sina skatter. Jag misstänker starkt att fryst räv, öppnad för att blottlägga muskulaturen och med potentiell risk för dvärgbandmask inte står så högt i kurs bland rubiner, iphones och WoW-konton.
 
Lunch var det ja!

Kommentera

Publiceras ej