Kapitel 7 - Heldag på veterinärkliniken

1kommentarer

Det tog sin lilla tid, men nu har jag skrivit klart det helt nya, mycket nödvändiga, kapitlet där Djinn får åka iväg tillsammans med Elisabeth, Linda och Sara till veterinärkliniken som ni kan hitta om ni klickar här. Detta betyder att det för tllfället finns två kapitel sju på Kapitel 1. Det som heter Heldag på veterinärkliniken och som länken ovan går till är det rätta. Givetvis ska ni få ett smakprov på kapitlet.
 
  " ”Flytta på er!” skrek en panikslagen okänd röst inifrån kliniken.
Med en smäll som hördes vida omkring kolliderade fullblodshingsten vi tidigare sett med den skadade islandshästens bakdel. Skriande av smärta och överraskning kastade sig den raggiga valacken åt sidan medan hingsten med vitt uppspärrade ögon kämpade för att komma på rätt köl igen. Snö och grus skvätte åt alla håll när fullblodet åter tog sats för att fortsätta sin flykt med grimskaftet som var fäst i hingstens stigbett dinglade farligt nära de vilt fäktande frambenen."
 
Jag hittade en rolig blogg vars författare har försökt ta reda på hur många tecken och ord det går per boksida. Min bok består i nuläget (inklusive rubriker) av 50498 ord och 282007 tecken. Runt 50000 ord motsvarar ungefär 120 boksidor, vilket borde vara tillräckligt för en bok av den här sorten.

1 kommentarer

Mamma

23 Feb 2013 16:07

Nu har du verkligen fått till det bra! Spännande, lättläst och med lite pedagogik inbakat. Är bara osäker på om ord som sederande eller cantring kanske borde bytas ut eller tas bort?
Kanonjobb, ser fram emot att läsa hela boken när du redigerat allt!!

Svar: Jo jag funderade själv på det faktiskt. Jag kom fram till att ordet sedera var bra så att folk kan bli bekanta med det ordet. Ibland undrar de om man ska söva deras djur, och då får man ju försöka förklara att det ska man inte. Vad gäller cantring så tänkte jag att det var det ord som Elisabeth skulle använda i sina tankar. Kanske slår läsaren upp det och lär sig ett nytt begrepp? OM ngn kommer vilja ge ut den så kommer jag säkert få bassning^^
Ardente

Kommentera

Publiceras ej