Fäsk!

0kommentarer

Fäsk är väldigt rar och snäll och ska ta hand om min lägenhet och min kissekatt nu när jag är borta i en hel vecka. Imorgon går tåget från Skövde, och tills dess var jag tvungen att bombardera fäsk med allt som hon behövde veta, och egentligen redan vet om vi ska vara ärliga, om katten.
 
Fyra och två tredjedels matskedar av maten, gärna uppdelat på fyra måltider. Hans leksaker ligger i en av fyrkanterna i hyllan, favorit är den röda bollburen med en leksaksmus i och den rödguldiga glitterbollen. Fäsks reflex visade sig också vara populär. Kattmat i skåpet ovanför spisen, mer i skafferiet. Kattsand i städskrubben. Tandborstning en gång per dag! Lägger man honom ner på rygg med bakbenen mot ens mage och en hand som stöd under nacken går det hur bra som helst.
 
Jag antar att alla vi djurägare är lite småknasiga när vi ska lämna våra djur. Kanske är det för att vi får dåligt samvete. Personligen tror jag att det är för att jag ska kunna slappna av. Om jag vet att jag har sagt allt och katten är hos Fäsk, då kan det ju inte gå fel. Det betyder att jag kan njuta av att få vara kattfri i en hel vecka vilket innebär ostörd sömn, inget behov av att komma hem och mata katten och inte lika mycket katthår i näsan och maten. Jag kan inte skriva att det inte kommer finnas några katthår, för det vore en lögn. De följer med en precis överallt. Min svarta jacka är på sina ställen grå av alla de katthår som satt sig. På sätt och vis är det som att ha katten med sig i alla fall.
 
Ja, vi är definitivt knasiga.
 

Kommentera

Publiceras ej