Artwork - Dino

0kommentarer

Jag har en tendens att rita väldigt mycket bland mina anteckningar under lektionerna. Sida upp och sida ner av mitt främsta anteckningsblock är fullkomligt tapetserat med ansikten, ögon, ponnyer, dinosaurier, monster och fantasykrigare. Bland alla dessa bilder fanns en som fångade Fäsks intresse. En liten, rund dinosaurie med glada ögon.
 
I förrgår blev jag så extremt uttråkad men hade svårt att somna att jag var tvungen att hitta på något oväntat. Det oväntade blev att skissa upp och tuscha linearten till den lilla dinosaurien till en större modell. Igår kväll, i brist på annan aktivitet sedan renskrivningen av föreläsningsanteckningar fullständigt hade utmattat mig, blev den lilla dinosaurien även färglagd. Jag hade tänkt måla den röd, men den färg jag använde blev mer orange än vad jag hade räknat med. Nåja, jag hade ändå problem att bestämma mig för om den skulle vara grön, röd eller orange så jag gissar att färgen valde åt mig!
 
 
Nu är bilden inramad och klar. Jag funderar på att nån gång i framtiden göra en med en tvåbent dinosaurie också. Det finns en skiss i mitt anteckningsblock som bara väntar på en tråkig kväll.

Kommentera

Publiceras ej