Arbetslivsdagen

0kommentarer

Nu har vi fått inbjudan till den årliga arbetslivsdagen som några duktiga studenter arrangerat. Om ni läser detta - ni är verkligen jätteduktiga! Vi har massor att göra, varenda en, och ytterligare en uppgift är inget man tar lätt på i detta skede av vår utbildning!
 
I år tycker jag de har ett riktigt spännande tema. Mycket på grund av vår klass önskemål har de bjudit in de för oss relevanta fackförbunden som finns. Hitills ska Kommunal och Naturvetarna komma och prata om varför vi ska välja just dem. Det ska bli ritkigt intressant. Jag har själv lutat mycket åt Naturvetarna för att det spontant känns som om de bättre kan hjälpa oss som är akademiker, men kanske är det så att Kommunal är bättre just nu. Vi får se vad de har att säga helt enkelt!
 
En annan rolig punkt på dagen är att Gill från Bagarmossen ska komma på besök och prata om deras förändringsarbete. Eftersom jag ju arbetat och haft min smådjurspraktik där ska det bli spännande att få höra om deras planer. Jag får ju en chans att ta till mig deras planer med en bakgrund av att redan veta hur saker och ting brukar gå till.
 
Som vanligt kommer många olika djursjukhus och djurkliniker dit för att presentera sig själva och givetvis ragga både sommarvikarier och oss som blir legitimerade till sommaren! Jag tyckte att det var väldigt givande förra året. Man får en chans att diskutera saker och ställa frågor i en miljö som inte är lika spänd kanske som på en arbetssintervju. Förr om åren var jag betydligt mer nervös än vad jag är nu när jag går på intervjuer. Nu är jag mer glad och nyfiken, kanske också för att jag söker arbeten som jag verkligen vill ha!
 
Hela schemat finner ni här nedan. Som ni ser blir det mycket roligt och intressant för oss blivande djursjukskötare!

13.00 Fackförbundet Kommunal presenterar sig
13.30 Fackförbundet Naturvetarna presenterar sig
14.00 Frågor till båda fackförbunden

Företagspresentationer från 14.40 och framåt i 20 minutersintervall
14.40 Stockholms Regiondjursjukhus, Bagaremossen - Gill Permansson och Maria Söderholm
15.00 Strömsholm Djursjukvård
15.20 Malmö Djursjukhus - Lena Fors, chefssköterska
15.40 Ev. ytterligare klinik

Kommentera

Publiceras ej