Vuxenpoäng

0kommentarer

Småglädje i vardagen samt många inhämtade vuxenpoäng när deklarationspapprena idag damp ner i min brevlåda och jag deklarerade inom 10 minuter från det att jag tagit mig in i lägenheten. Passar på att vara lite glad över att för mycket skatt dragits så att jag har lite extra pengar under månaden mellan skolavslut och min första lön. 
 
Jag och Fluffigt passade på att skriva ut en fullmakt idag som snälla Linnea bevittnade och skrev under, tack! Varför en fullmakt? Jo, Fluffigt bor ju i Stockholm, och nu under den närmsta framtiden skall han skriva under kontrakt samt föra över pengar för den delen av lägenheten vi skall köpa in oss i. Vi läste på lite, och det tycks vara bra att ha med specifikt vad fullmakten skall gälla och att den gärna skall vara tidsbegränsad. Vissa instanser, såsom banker, vill gärna att fullmakten skall vara bevittnad och underskriven också, något som kan vara bra att tänka på!
Detta är en ritning på lägenheten som vi ska flytta in i. Balkong får vi, det var ett tag sedan. Ett riktigt kök där man får plats att äta och spela brädspel! Katten kommer kunna rusa fram i full fart från dörren till vardagsrummet och tillbaka. Det är så små saker, men det är de små sakerna som gör mig glad.

Kommentera

Publiceras ej