Ring, ring

0kommentarer

Efter att min fästman åkt iväg tillbaka till Stockholm igår kändes det som om något saknades, till och med mer än vanligt. När klockan började närma sig kvart i sent och jag tyckte att han borde ha hunnit hem och loggat in på Skype bestämde jag mig för att det vore en bra idé att ringa honom. Han kunde mycket väl ha somnat på grund av trötthet, och vi säger alltid godnatt via skype eller telefon innan läggdags.
 
Mobiltelefonen var det ja. Jag kikade runt skrivbordet. Under skrivbordet. I sängen. Under sängen. I den för att vara mig minimala klädhögen på golvet. På bokhyllan. I soffan. Under katten. Överallt letade jag tills jag insåg att den måste ha gömt sig på något ovanligt smart ställe! Eftersom det alltid är bäst att vara två när man går på mobiltelefonjakt började jag skriva till folk på Skype, och strax fick jag napp i Ctrl Alt Elite-gruppen. En av dem ringde efter min telefon.
 
Ring, ring lät det hos honom.
Tystnad hos mig. Jag blev lätt irriterad på mig själv som envisades med att ha telefonen på ljudlös för jämnan, det är en vana sedan skoltiden, men tänke att jag ändå borde höra vibrationerna från den. Såvida inte batteriet var urladdat förstås. Då fanns det risk för att jag kunde få leta tills flyttpackningen!
 
Så äntligen kom Fluffigt online på Skype igen. Jag berättar om min vilda mobiltelefonjakt och han erbjuder sig att ringa igen. Tystnad hos mig. Men:
 

[4/7/2013 9:41:50 PM] Fluff-it: ringuhm, söt...
[4/7/2013 9:41:56 PM] Ardente |: har du den?
[4/7/2013 9:42:00 PM] Fluff-it: jag tror att den kan ha hamnat i min väska...
[4/7/2013 9:42:05 PM] Ardente |: GAAAAAAAAAAAAAAAAH

Med andra ord väntar jag nu på ett trevligt litet paket från min kära fästman, där jag hoppas att han har lagt ner en bit choklad också som kompensation för min kidnappade mobiltelefon. 

Kan för övrigt nämna att det är mycket komplicerat för någon som mig att vakna utan mobiltelefon. Dels för att jag ville ställa ett larm men också för att jag vill veta vad klockan är när jag går upp. Idag har jag en tid att passa, jag ska möta Linnéa i biblioteket och plugga exjobb, vilket gör att jag utan larmet vaknar alldeles för tidigt! Mina enda klockor är mobiltelefonen och datorn, utöver, aha, mina sjuksköterskeklockor vilka jag snabbt rotade fram ur en låda. Tio över sex! Vänta lite, vi har ställt fram klockan en timma. Tio över sju! Om man skulle ta och äta frukost och blogga lite...

Kommentera

Publiceras ej