Artwork - Djursjukskötarbrosch

1kommentarer

Redan förra året var det någon som försökte dra igång skapandet av en djursjukskötarbrosch. Som jag förstod det ville de helst ha SLU:s logga tryckt på också, men då blev det krångel. I sådana fall behövde PR-avdelningen kopplas in och kort sagt blev projektet helt plötsligt så oerhört mycket större.
 
Under året har Linnéa arbetat med att hitta företag som är villiga att trycka upp en djursjukskötarbrosch, den första i sitt slag, och har äntligen fått napp. Nu är frågan bara hur många i vår klass som skulle vara intresserade av en sådan. I slutändan är det ju det som avgör praktiska saker som priset på broscherna.
 
Jag erbjöd mig att ta fram designer för en djursjukskötarbrosch och tänkte att jag ville kombinera vårdkorset som är mycket vanligt på sjuksköterskebroscher med en gammal medicinsk symbol, ormen. Ormen återfinns bland annat på apotekariebroscher och veterinärsymboler. Jag tror det är en bra sak att SLU:s logga inte kommer med denna gång, helt enkelt för att det då känns mer tillgängligt för de som tagit legitimationen men som inte studerat vid SLU. Jag är för att inkludera och tycker inte om att arbeta exkluderande. Är ni nyfikna på mina förslag? Varsågoda.
 
 
Alla element går att kombinera. Som exempel skulle jag vilja ha vit bakgrund, rödgrönt kors, ormen längst ner och med kransen som är i mitten längst ner. Exemplena är gjorda för att man ska få en chans att se hur de olika färgerna och formerna fungerar tillsammans och sen välja det bästa av allt. När folk har fått tycka till kommer jag sätta ihop de kombinationer som är mest populära helt enkelt.
 
Jag hoppas det blir av!
Om det är någon annan djursjukskötare eller blivande djursjukskötare som läser detta är ni mer än välkomna att höra av er!

1 kommentarer

Lizette

09 Apr 2013 22:02

Vad roligt. Jag har själv haft den där idén och skissat på broschar hemma. Skulle vilja byta ut min från utbildningen till en där det står Leg. Djursjukskötare på.

Jag tycker dock att det skulle vara kul med någon annan färg. Själv skulle jag vilja ha vit bakgrund, text/krans i guld och ett lila kors. Det känns fräscht och stilrent.
Men ja, det finns ju många olika kombinationer.

Svar: Lila är supersnyggt!När jag har kikat runt efter inspiration har jag upptäckt att sjuksköterskebroschar, som måste vara de vanligaste, är betydligt mer varierade.

Företaget vi har fått kontakt med är relativt nystartat och de har bara rött, grönt och vitt i sitt färgurval vilket ju är tur i oturen eftersom det är SLU:s färger och djursjukskötarprogrammets färger. Min förhoppning är att, om vi får den tryckt, broschen blir så populär att lite fler variationer blir möjliga.

Mycket glad för din kommentar!
//Ardente
Ardente

Kommentera

Publiceras ej