Titta det snöar?

0kommentarer

Say whaaat?
 
"Det snöar" ropar Melissa från köket.
Jag lyfter på rullgardinen och tittar ut och inser att jajemensan det gör det. I oktober! Brukar det snöa såhär tidigt? Är det inte november, december och januari som ska vara vintermånader? Inte för att Sverige är så bra på att förhålla sig till det där förstås, men i alla fall. Stora fluffiga flingor är det också, och det har redan börjat lätta sig lite på marken. Jag undrar om det kommer vara kvar till imorgon?
 
Börjar sju imorgon som vanligt här på operationsavdelningen. Det är så tidigt att jag nu måste förklara hur tidigt det är. Fem i halv sex måste jag gå hemifrån för att hinna med bussen som tar mig till Alvik där tunnelbanan går. Kvart i fem går jag upp för att hinna allt som jag måste hinna med på morgonen. Det är så tidigt att solen inte har tittat fram än. 
 
Vi får se imorgon om det blir till att ta skyffeln med sig för att skotta undan snö från porten. Haha, och så får vi se om bussarna och tågen kommer fram!
 
 

Kommentera

Publiceras ej