Två hyllor uppe, två lådor uppackade, två stycken skrivna

0kommentarer

Det går framåt!
 
Har ställt min rottinghylla mot skorstensstocken i rummet som numera är matsaal och bibliotek. Det är en läskig liten dörr därinne som leder till ett litet förråd, så där tänker jag då rakt inte sova. Sängen är utflyttad till vardagsrummet och där får den stanna, mest för att jag inte orkar släpa tillbaka den!
 
Två banankartonger köksateraljer upplockade. Hittade en råttfälla under diskbänken laddad med en hasselnöt. Antingen finns det inte möss här längre eller också tycker de inte om nötter. Hur som helst är jag glad att jag har en katt, även om han mest slöar, men funderar på om man inte borde rekrytera minst femton stallkatter. De borde ju ha koll på det här med råttjakt?
 
Försöker även skriva klart det sista på delen om smitta och smittspridning. Känns som om jag villar iväg åt en massa olika håll, men jag ska försöka samla upp det så det blir till något vettigt. Tror jag får korta ner lite meningar bland annat och snygga till, det ska nog lösa sig.
 
Såg att klockan rusat iväg lite också, och jag börjar bli hungrig! Gick ut i köket och insåg att jaha, jag har ingen takfläkt. Ljuva matos, det kommer sprida sig det! Om det inte vore för att det småregnade skulle jag ju kunna öppna takfönstret lite kanske. Är bara rädd att jag inte lyckas stänga det igen och så smiter katten ut. Ja vi har alla våra små neuroser!
 
Mat var det ja. Sen mer plugg. Ska lyckas få ihop till någon slags sammanfattning och översätta den till engelska. Och så banta ner texten till 12 sidor också ja. Men det får faktiskt vara exklusive källförteckningen, för annars så går det bara inte! Då minimerar jag den till storlek 3. 

Kommentera

Publiceras ej