Suck. Tvättmaskiner alltså.

0kommentarer

Är det inte det ena så är det det andra.
 
Nu var det tvättmaskinsproblem. Det känns lite som att jag skrivit väldigt mycket om mitt boende och vad som händer. Hur är det relevant till Skarautbildningen? Jo det ska jag tala om. Saker som jag råkar ut för har en tendens att hända väldigt mycket här, helt enkelt för att boendet ser ut så på de flesta platser. Billigt och bra, javisst, men man får det man betalar för så att säga. I Skara lyser de toppmoderna nyrenoverade (eller nytillverkade) tvättstugorna med sin frånvaro.
 
Det är därför fläktarna knappt fungerade på Kaplan, Fäsk fick sin tvätt inlåst i en tvättmaskin, och om jag inte missminner mig så började det rinna vatten ur den också, på Tullportagatan. Här då så ville en maskin inte starta och luckan inte öppnas. Ringde på vaktmästaren som kom som ett skott. Underbart. Var samma goa kille som satt upp min lampa och gjort min badrumsdörr stängbar. Han meckade lite, kämpade lite och nu kör maskinen i alla fall tvätten. Ska försöka få ut den sen om en timma lite drygt och om inte annat så får jag ringa igen helt enkelt. Så kan det gå.

Kommentera

Publiceras ej