Skriftligt arbete

0kommentarer

Kort paus så jag kan skriva om arbetet jag inte vill skriva om. Verkar det vettigt eller?
 
Aldrig arbetar man så bra som när man har en riktigt rejäl tidspress på sig. Inklusive källförteckningen är jag nu uppe i elva sidor. Elva! Jag får skriva mellan 10 och 12 sidor, exklusive försättsblad och ska innehålla minst fyra vetenskapliga källor och fyra av kursmålen. Kursmålen ja, snacka om flum! Ha, jag har ingen aning om ifall jag har tolkat uppgiften rätt, men om inte så har jag försökt på 12 sidor så småningom. 
 
Här kommer de kursmål som jag har valt att skriva om:

1) utföra och planera moment av hygienisk karaktär som förhindrar smitta och smittspridning
4) Förklara lämplig teknik vid anestesi och operationssalsrutiner
5) använda och förklara akutell teknik inom bilddiagnostik
7) utföra för verksamheten vedertagna laboratorieanalyser

Laboratorieanalyserna är jag klara med nu, tror jag, likaså bilddiagnostiktekniken där jag skrev mycket om röntgen och lite granna om ultraljud. Vad har jag kvar? Skriva till det sista om anestesiteknik och operationssalsrutiner samt snygga till det jag skrivit om smittspridning. Tror jag kommer få försöka banta ner det hela för att jag ska få plats på de här tolv sidorna, jag har en tendens till att skriva långa och krångliga meningar, så det blir väl till att rensa upp lite granna.
 
Sen ska man visst få plats med:

Innehållsförteckning
Abstract, sammanfattning
Inledning
Huvuddel, inkl. syntes
Diskussion
Referenslista

 

Okej. Tror jag ska ta och läsa igenom smittspridningsdelen, sen blir det en paus med lite flyttpackning och sen är det bara att ta tag i sig själv och snygga till det sista. *puh*. Heja heja! Inte långt kvar nu. 

Kommentera

Publiceras ej