Överlev fölunge!

0kommentarer

Nu ser du till att överleva dumma fölunge!
 
Jag tror det är kontentan av det jag har skrivit inför den skriftliga uppgiften hitills. Det känns lite som att föl på klinik, då kan precis allt gå fel! Jag skulle kunna skriva hur många sidor som helst om allt man ska tänka på, men nu skulle vi begränsa oss och rätt rejält om jag inte fullständigt missförstått instruktionerna.
 
För betyg 3 tolkar jag det som att man bara måste ha en muntlig redovisning där man besvarar frågor kopplade till sitt fall (vi har olika fall inom klassen) och därefter ska lämna in en skriftlig uppgift 350-600 ord utan källhänvisning där vi svarar på totalt fyra frågor från två klasskamrater. Givetvis ska man själv formulera två frågor som man ska ge ut.
 
Okej, sen då för att få betyg 4, då ska man göra en omvårdnadsplan och motivera varför man valde en viss modell och vad som ligger till grund för ens omvårdnadsbeslut. 650-900 ord för denna del. Känns lite som att detta gör man ju i alla fall för betyg 3 fast man nu skriver ner alltsammans också.
 
För betyg 5 då ska man utöver allting annat skriva 200-300 ord om vad som är bra och dåligt med den omvårdnadsmodell man valt och om det är relevant att använda sig av omvårdnadsmodeller. Och så tillkommer referenslista och minst 2 vetenskapliga artiklar skall användas oavsett vilket betygsteg man skriver för. Känns med andra ord som att det är ganska lite arbete bakom att få ett högre betyg.
 
Har skrivit ned svar på de flesta av de frågor som ställts om mitt fall samt skrivit klart drygt hälften av alla omvårdnadspunkterna i min plan och motiverat varför jag vill göra som jag planerat. Eftersom internet ändå är publikt och vi lämnar in med kod så kan jag inte skriva mer detaljer än såhär, men när jag får tillbaka uppgiften kan jag lägga ut några punkter i min omvårdnadsmodell och skriva lite om hur jag har tänkt.

Kommentera

Publiceras ej