Man vet att katten är sällskapssjuk när...

0kommentarer

Man vet att katten är sällskapssjuk när han följer efter en överallt, inklusive in i badrummet och ner i badkaret. När jag ska duscha. Sen satt han där, ungefär halva duschtiden tills någon slags uråldrig tanke kom tillbaka till honom och han insåg att han höll på att bli ruskigt blöt.
 
Det är inget ovanligt att han blir så här i samband med flyttar. Så mycket som vi har hoppat fram och tillbaka har både han och jag lärt oss rutinerna. Dom första veckorna är han världens klängmoster och måste ha koll på var jag är, vara i samma rum och ha fullständig koll på att jag inte ska gå någonstans. Sen när jag kommer hem efter att han handlat eller efter skolan så brukar jag hitta honom sovandes i soffan. Jag hoppas på att han faktiskt kan ta det lugnt när jag inte är hemma och bara sova. I de stunder som jag tvivlar så kommer jag ihåg att han kör sina nattrace fram och tillbaka och väcker mig på morgonen vilket sannolikt betyder att han har sussat sött hela dagen och formligen sprudlar av energi lagom till läggdags.

Kommentera

Publiceras ej