Konstnärskvart

0kommentarer

Jag tror att min lägenhet är en typisk konstnärskvart.Litet, rustikt, mörkt. Snedtak och vindsvåning. Liten stad med mycket historia. Kakelugn om än igenmurad. Takfönster. Vind som viner och regn som bitvis piskar mot fönstrarna. Katt i soffan.
 
Jag har återigen lyckats få inspiration till att skriva klart min bok Stall Blåklinten, boken som Fluffigt tror är den som har en chans att slå. Nåja, jag vet väl inte om den har det, men han tror att den har störst potential helt enkelt för att det finns så många i den tänkta målgruppen.
 
Jag gick in på kapitel 1 för att kika lite på mina stats. Om man söker på barn- och ungdomsbok och väljer mest lästa dyker boken upp på fjärde sidan. Då har jag ändå inte uppdaterat på väldigt länge. 615 visningar har boken. Fem hjärtan, fast inte tillräckligt många röster för att visas bland böckerna med med bäst betyg.
 
Vad är kvar? Typ slutet, inte mycket alls kvar nu. Kanske runt 4 sidor. Sedan är boken så att säga färdig men inte klar. Efter det måste jag gå tillbaka, se till så att allting stämmer, att den röda tråden finns där, att alla lösa ändar knyts ihop. Lägga till beskrivningar, omformulera mig, rätta till stavfel. En hel del med andra ord, men det är ändå lättare att göra än när man inte har något alls att arbeta med.
 
Nyfikna på boken? Den finns länkad under just länkar längre ner till vänster här på bloggen. Dock kommer mycket ändra sig varefter jag går igenom kapitlena och rättar till.

Kommentera

Publiceras ej