För mycket tid är inspirationsdödande

0kommentarer

En lärare till mig berättade en gång om en författare han kände. Hon lyckades aldrig skriva klart sin bok förrän deadlinen var precis runt husknuten. Innan dess hittade hon på hur mycket som helst som hon bara var tvungen att göra, städa ugnen till exempel.
 
En annan kompis till mig påpekar också just det att det aldrig är så rent hemma som under tentamenstider, och kanske ligger det något i det, för trots att jag har hur mycket tid som helst i världen går det oerhört långsamt att göra de tre saker jag vill fokusera på just nu.
 
1. Skriva klart skolarbetet 
2. Skriva klart boken Stall Blåklinten
3. Städa klart i lägenheten
 
Och som Fluffigt sa, för mycket tid är den största inspirationsdödaren. 
Kanske, men det är inte det att jag inte har inspiration, jag har bara inte riktigt kapabel till att utföra arbetet som krävs.

Glöm nu inte att rösta på bilden i inlägget här nedanför om ni inte har gjort det! Tack på förhand, det behövs!

Kommentera

Publiceras ej