Bara det skriftliga arbetet kvar...

0kommentarer

Igår tog jag äntligen farväl av praktiken på smådjurssjukhuset.
Äntligen skriver jag, varför då undrar ni? Jo, för att de där 2½-3 timmarnas restid varje dag började ta ut sin rätt. Jag var trött när jag steg upp på morgonen och redan på vägen hem från praktiken. Det går bra under en begränsad period, men nu är det skönt att den är över. Som jag tidigare sagt, jag ska bo närmare mitt framtida jobb, för jag måste få ha lite fritid.
 
Det som är kvar innan flytten på lördag är i princip två saker. Packa och plugga. Jag har den skriftliga uppgiften som skall bli klar. Ska lyckas skriva 12 sidor och jag är inne på sjunde sidan så det borde inte bli alltför svårt. Handlar mest om disciplin här tror jag. Har nån idé om att skriva detta inlägg och därefter skriva klart om röntgenteknik innan jag ska ta en paus som består av att packa mera.
 
Som ni vet har jag ju varit ganska förtegen om vad som hänt på praktiken, helt enkelt på grund av tystnadspliken. Däremot så kan jag få avslöja att jag under förrgårdagen satte alla mina permanentkanyler den dagen. Helt klart värt att fira.
 
Nämen, vi ses i Skara folket.

Kommentera

Publiceras ej