Acticity Feeding i storformat

0kommentarer

Som ni vet har jag en 5x5 Expedithylla i större delen av mitt vardagsrum. Vad kan man göra med denna funderade jag på ett tag. Två idéer kröp fram efter ett tag.
 
Den först var till för mig. Jag skulle kunna gå fram och tillbaka genom den som något slags substitut för däckträning. Ni vet, när man ska springa genom en serie däck. Dock verkade detta ganska ogenomtänkt. För det första är jag inte superförtjust i att motionera, för det andra är jag så klantig att jag antagligen skulle snubbla på en kant och falla platt till marken, och för det tredje så är det så lågt i tak att jag i slutet av hyllan antagligen skulle springa rakt in i taket. Vidare till idé nummer två.
 
Activity Feeding! Om jag sprider ut Illidans portioner i alla fyrkanter som bildas på denna hylla så kommer det ta honom evigheter att äta. Då är han vaken mer, sover mindre på dagen och därmed mer på natten vilket betyder att jag får sova. Och så får han motion. 
 
Jag valde idé nummer två, och det är ju roligare att ha en enorm kattaktivitetsmatskål i vardagsrummet än en hylla som inte gör någon nytta.

Kommentera

Publiceras ej