Tid för en kort semester

0kommentarer

Idag var sista dagen på praktiken för min del. Hade riktig tur då det var få assistenter vilket gjorde att jag själv kunde assistera en veterinär hela dagen. Har lyckats få in snitsen på att ge intravenöst riktigt bra, inte ens en bloddroppe utanför sprutan blev det när jag idag stack en skimrande skimmel. Syns ju extra mycket när de är vita. Jag minns i början när jag verkligen ville ha koll på att jag låg i kärlet, då brukade det rinna ut en hel del innan jag var säker på det, satt i kanylen hela vägen och dessutom hunnit sätta dit sprutan... På häst sätter man allt som oftast i kanylen först, vilket också innebär att det blir mer spill innan man fått in snitsen ordentligt.

Idag fick jag äntligen ett efterlängtat sms som talade om att mitt paket från Adlibris var för stort för att leverera men att det nu fanns att hämta ut på Ica Värtan. Suck. Jag knatade ner dit och hämtade paketet för att sedan mer tunnelbana och knata hem till Nyman där Fluffigt sitter och pluggar. Extra tröttsamt då det är samma tunnelbanestation men andra änden som där Roslagsbanan från Täby rullar in.

Kommentera

Publiceras ej