Idag bär det av till Stockholm

0kommentarer

Först måste jag få säga att vädret här är helt fantastiskt! Igår var det kallt och uschligt på förmiddagen, men sen så började solen åter att skina! I morse vaknade jag av mig själv före väckarklockans larm av den ljustblå himlen. Perfekt väder att köra bil i, vilket är perfekt, för idag ska jag plocka upp Preacher här vid Skara station och sen åka hela vägen till Stockholm för Hazardlanet. Mer prat om Hazard kommer sen, förhoppningsvis med tillhörande bilder också.

Skolan är riktigt rolig nu. Förutom att vi alla ser fram emot praktiken (måste skicka iväg mitt brev till ATG!!) är kommunikationskursen givande och lättsam (vi får väl se hur tentan och case-upgiften ser ut, men vi hoppas på enkel), och vårdhygienen är intressant och väldigt rolig. Igår testade vi att klä på oss steril rock och handskar med den slutna respektive öppna metoden. Den slutna metoden innebär att man inte drar ut händera ur ärmarna, utan tar på handskarna med utsidan på rockärmen helt enkelt... Ja, det är lika svårt som det låter. Det är lite som att tänka sig att man har tassar och definitivt inga tummar! Som tur är fick vi ju se en demonstration av en veterinär, och hon kunde göra det! Min slutsats är att vi måste öva väldigt många gånger - sen sitter det! Har två par handskar med mig hem, ska öva som en tok!

Kommentera

Publiceras ej