Februari

0kommentarer

Okej, det är nu februari, och inte bara det, det är den tredje februari! Detta innebär att jag har varit långt ifrån min blogg alldeles för länge. Vi börjar med en bild på Illidan, från kalendern som min släkt fick.


Han kan se ganska maffig ut om han vill, eller hur? Jag vet, jag är lite crazy catlady, men jag tycker väldigt mycket om min katt.

Låt mig berätta om dagarna som varit. I förrgår hölls en arbetslivsdag i Smedjan och förutom kliniker som var där hölls det även tre föreläsningar om vad man som djursjukskötare kunde få göra på en klinik. De gav lite den bild jag redan har haft, att jobbar man på ett litet ställe är det större risk att man får göra lite av allt, och arbetar man på ett stort ställe, ja då är det troligare att man får arbeta med det vi är utbildade för - djuromvårdnad. Jag passade på att prata lite med Södra Djursjukhuset och Bagarmossen om deras avdelningar och rutiner. Det låter verkligen jättespännande, och det är knappt så man kan vänta tills man äntligen äntligen äntligen får komma ut på praktik och så småningom ut i arbetslivet på riktigt. En tjej som går i trean vars blogg jag läser skrev om att man var väldigt eftertraktad om man gick i trean. Det käns bra och lovande. Som att man kommer vara en viktig ingrediens inom djursjukvården när vi är färdiga.

Igår hade vi en föreläsning tillsamamans med våra handledare och därefter en middag tillsammans med dem på kvällen. Det var ganska roligt. Jag hamnade bredvid en av mina handledare på Bagarmossen, huvudhandledaren var inte där tyvärr, och två stycken handledare som inte hade några från programmet på middagen. Det är också roligt, för det märks att de som arbetar inom detta tycker om sitt yrke! Det känns så bra när de berättar om det. Många andra jobb drar man sig för att gå till, eller, jag hade gjort, typ lagerjobb, kassajobb osv. Men det här, det är livet! Tänk att få ha möjligheten, ja lyxen rentutav, att kunna utbilda sig till något där man varje dag längtar efter att gå till jobbet!

Kommentera

Publiceras ej