Trettonde luckan: Julbocken brann

0kommentarer

Jag borde väl skriva lite om luciafirande, det kanske kommer lite om det senare ikväll. Nu är det dags att prata om julbocken i Gävle som har brunnit ner! Julen är räddad, traditionen är bevarad! Jag vet att många blir upprörda över att folk vandaliserar, men jag tycker att det är lite roligt. Och tänk vilken bra PR för både staden och Sverige. Nej jag tycker det är roligt med lite annorlunda och konstiga traditioner. Tänk bara på hur mycket man måste ha planerat och funderat för att faktiskt lyckas ta sig fram till den välbevakade julbocken och lyckas få eld på den! Och jag skrattar varje gång jag läser om amerikanen som tände eld på den och i förhör berättade att han hört om traditionen på en fest.
 
 
Om ni vill läsa hela listor på sätt julbocken brunnit på, då kan ni läsa hela listan här.
Om ni vill läsa om DN:s artikel om julbocken så klicka här. Därifrån är även bilden tagen.

Kommentera

Publiceras ej