Sjunde luckan: Julresa

0kommentarer

Om vi ska vara riktigt petnoga så bokade jag hemresan i förrgår. Jag tyckte inte att jag var ute i onödigt lång tid men ändå i god tid. Det blir alltid viktigt såhär runt helgerna, alla ska överallt vilket skapar platsbrist och prishöjning. Min förvåning var ganska stor när jag upptäckte att det fanns gott om resor och att den jag valde, inklusive djurplatstillägget endast gick på 250kr! Snällaste raraste fäsk har lovat att köra mig till stationen efter lektionen, så det behöver jag inte oroa mig för heller. Kvar att oroa sig för är bara om tåget kommer gå överhuvudtaget. Jag hyser inga illusioner om att jag ska anlända i Stockholm på utsatt tid...
 
Jag minns förförra gången när jag blev överasskad och hämtad tidigare utav Fluffigt, Melissa och Zacki. Jag tyckte att det var lite slöseri då med tanke på att min tågbiljett var betald och att de pengarna skulle slängas i sjön, men sen fick jag ett sms som meddelade att min tågresa blivit inställd! Ibland ska man ha tur!
 
Kom ihåg att boka resor redan nu med andra ord, och ha definitivt en plan B i beredskap. Man vet aldrig vad lite snö, is och kyla kan ställa till med!

Kommentera

Publiceras ej