Om föreningsarbete och medlemslistor

0kommentarer

Puh.
 
Bara 98 medlemmar kvar. Jag sitter och kämpar med Hazards medlemslistor som skall in till Sverok till vilken föreningen är ansluten till och som vi får bidrag från. Givetvis är det viktigt att alla uppgifter är korrekta. Tack och lov har de några små finesser som hjälper en, exempelvis att man kan ladda upp ett exceldokument med alla medlemmar istället för att behöva lägga till dem en och en. Dilemmat var bara det att det någonstans i uppladdningen blev fel, så nu står vår medlemsavgift som 50140 kronor eller något lika skrattretande. Alltså måste jag ändra.Eftersom jag redan påbörjat arbetet med att rätta till de uppgifter som var felaktiga på en massa andra medlemmar innan jag upptäckte den här tabben så ville jag inte bara skrota det och ladda upp alltsammans igen. Alltså går jag igenom alla medlemmar manuellt - suck.
 
Och vilka spexiga fel folk gjort! Även du mamma, ha! Folk har exempelvis skrivit in fel postort. De envisas med Stockholm eller Haninge istället för de riktiga orterna såsom exempelvis Handen, Jordbro och Vendelsö... Vet att de relativt nyligen även ändrat postkoderna en hel del i Haningeområdet vilket gör det extra krångligt för folk och ibland så tycks bara Sveroks system inte hitta folk. Sitter själv med ratsit.se uppe, och om de hittar en person så tycker jag faktiskt att Sveroks system också borde det. Faktiskt. Inte alls bitter, nej nej.
 
Inte mycket kvar nu, ska bara röra lite på mig så jag inte blir alldeles stel och sen så ska jag göra klart alltsammans. har gjort 3/5 redan, bara 40% kvar nu, och det är ju faktiskt mindre än hälften...

Kommentera

Publiceras ej