Nyårslöften

1kommentarer

Så har vi nått fram till den sista dagen på detta år. Visst är det här någonstans man skall lova sig själv att göra saker man egentligen inte vill göra för att nå fram till målet som man faktiskt genuint önskar sig nå. Ett slående exempel på detta är alla de människor som nu förbereder sig för Beach 2013 och ikväll kommer trycka kräftor, tårta, choklad och alkoholhaltiga drycker som om detta var sista chansen, vilket det ju kanske är. Imorgon kommer de ju vara lite sega kanske, men dan därpå, då minsann går de till gymmet med spänst i stegen. Liksom alla andra. Hur jag vet detta? För att jag och Fäsk gymmade i Skara en gång i tiden, och strax efter nyår var det fullsmockat på gymmet. Allteftersom veckorna gick blev det dock luftigare i lokalen. 
 
Sammanfattningsvis verkar det väl bättre att lova sig själv saker som man vill göra, och där hela vägen dit är rolig. Så vad vill jag lova mig själv till nästa år?
* Skriva klart min bok
* Ta min djursjukskötarlegitimation
 
Det är det enda jag tänker lova mig själv. Min bok är nästan klar. Det är knappt två kapitel kvar. Jaja, sen så ska jag ju gå igenom den och skriva om vissa saker, rätta stavfel, plot holes och dylikt, men då är i alla fall själva stommen klar. Vad gäller djursjukskötarlegitimationen krävs att jag får godkänt på.. vad blir det nu, fyra kurser till? Rehabarbetet skall skrivas klart, sen är det mer anestesiologi, examensarbete samt kommunikationskursen. Sen är det bara alla ansökningsblanketter och avgifter.
 
Givetvis finns det saker jag ser fram emot och hoppas på inför nästa år. Som två riktigt bra Hazardlan och fler medlemmar och besökare till dessa. Någonstans att bo tillsammans med Fluffigt och Illidan. Ett arbete där jag trivs. 
 
Och om jag får önska riktigt girigt så skulle jag vilja bli klar med fler böcker och få bokkontrakt. Min mamma sa alltid att om man siktar mot stjärnorna så når man i alla fall trädtopparna, och jag tror att det helt klart är sant. Hur kan man hoppas på att nå dit man vill om man satsar halvhjärtat? Kanske är det på grund av den mentaliteten som gör att jag är nästintill oförmögen att satsa på bara en trea i betyg. Jag gör alltid mesta möjliga och om det därefter bara blir en fyra eller till och med en trea har jag åtminstone försökt. Nej, nu får det räcka med skriverier för denna gång. God Nytt År!

1 kommentarer

hector

01 Jan 2013 17:01

Haha tänkte också på det där med gymmet för en stund sen!

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig fäsk!

Ps. du glömde vårdhygien 3 ;)

Svar: Tusan också! Jag tror de försöker köra slut på oss innan vi ens kommit ut i arbetslivet!
Ardente

Kommentera

Publiceras ej