Praktikplatsen kanske är ett förklätt gym?

0kommentarer

Jag har börjat misstänka att hästkliniker är förklädda gym. Idag fick jag böja en hel hög med bakben - och det var jätteroligt! När jag stod där och böjde lågt vilket innebär att man bara böjer ihop de tre nedersta lederna dvs hovled, kronled och kotled (om jag nu inte missminner mig, pinsam!) och detta ska göras relativt lågt så att man inte även böjer med carpus eller hasen beroende på om det är fram- ellerbakben. För den som böjer innebär detta att man gärna böjer på benen för att inte skada ryggen. Denna position skall man hålla i en minut - per böjning! Oftast böjer man två gånger per ben, ni kan ju själva räkna ut resten^^. Underbart roligt i alla fall och säkert väldigt nyttigt för benmusklerna.

Imorgon ska jag och min handledare titta igenom min pärm och ha vårt första praktikplatsmöte. Ska lägga fram pärmen redan nu så jag inte glömmer den, och sen så tänkte jag börja med den skriftliga inlämningsuppgiften. Lika bra att börja i tid så det inte blir stressigt.

Kommentera

Publiceras ej