Natt på museet

0kommentarer

Museet, det ser så otroligt konstigt ut när man skriver det. Nästan så att det blir bättre om man skriver museumet. Igår var det kulturnatt i Stockholmsområdet vilket innebar att en hel drös aktiviteter som har någon slags anknytning till kultur hade kvälls- och nattöppet. Till på köpet var de flesta aktiviteterna gratis. Jag och Fluffigt passade på att gå till medelhavsmuseet nån gång strax innan tio. I entrén stod en mumie och delade ut svarsblanketter till en tipsrunda. Medan vi knatade runt där hann vi även stöta på en centurion och en ceasar. 

Det var större än vad jag trodde att det skulle vara. De har fått plats med mycket på liten yta. Deras egyptenutställning var fin men alldeles för liten, dock påminde det mig om en nyhet jag läste på dn.se eller någon liknande nyhetssajt, nämligen att mycket av Tutankhamons gravinnehåll ska visas i Stockholm nästa år då museet i Egypten ska byggas om. Det ska jag hålla utkik efter.

Kommentera

Publiceras ej