TV-serier att se

0kommentarer

Det är så lustigt, jag har inte tänkt på det förrän jag verkligen noterade det. Våra grannar hörs. Men bara i mitt rum. Jag hör hur de pratar på morgonen, när de duschar, spolar i avlopp, spelar musik eller själva spelar gitarr och sjunger falskt därtill. Det påminner mig så väl om ett avsnitt i How I Met Your Mother där de börjar märka av någons ovanor genom att någon påpekar det för dem. Ett litet klirrande ljud hörs och därefter märker de av det hela tiden. Precis så är det. Och nu när jag är inne på TV-serier, då kan jag passa på att skriva på en lista jag velat göra ett tag. TV-serier jag tycker är värda att titta på. Idén med en lista är helt klart Fäsken Hectors.

De som är kursiva är avslutade serier, de som är i fetstil är humorserier.

1. How I met your mother

2. True Blood
3. House
4. Greys Anatomy
5. Rome
6. Family Guy
7. Sopranos

Det märks att jag gillar HBO-serier. Fritt med våld, sex och svordomar till alla. Nej, det är ju inte just det som gör de bra, men de blir lite mera levande och inte så tillbakahållna. De kan avbilda en brutal verklighet eller någon som gör illa sig utan att de behöver skrika Järnspikar! bara för att de inte får svära i TV. Medan jag satt och skrev här började jag undra om jag glömt någon serie. I sådana fall får jag fylla i det senare helt enkelt.

Kommentera

Publiceras ej