Personlig Planering

0kommentarer

Oj oj vad duktiga vi har varit idag jag och Hector. Inte nog med att vi har tvättat, dammsugit, skurat golv och skruvat upp gardinstång i mitt sovrum, vi cyklade till Jysk där jag fick köpa två gardiner för 225 kronor. Perfekt! gardiner är annars alldeles för dyrt för min plånbok. Dels hittade jag två fina längder i lila som sitter uppe nu, och sen så inhandlade jag ett par härligt röda med silverblommor. De kommer bli mina sovrumsjulgardiner.

När jag ska göra riktigt mycket så skriver jag en attgöralista. Efter ett tags skrivande och avklarande av saker på listan insåg jag att detta kommer ju inte fungera i längden! Jag behöver en almanacka! Jag gick in på personligalmanacka.se, de som jag två tidigare år fått almanackor från och beställde en. Till detta år har de ordnat så man kan beställa med eget motiv. Yay! Jag laddade upp en bild på the Baby Sfinx som jag färglagt för ett bra tag sedan, den finns under Artworksektionen här på bloggen. Så här kan resultatet se ut när det är klart:

Ganska tuff va? Hoppas den blir lika snygg i verkligheten. Om drygt två veckor får jag se resultatet. Tills dess får jag ha ordning och reda utan samlade pappersdokument. Tur att terminen bara börjat. I alla fall, personlig almanacka är jättebra, enkelt och snabbt klickar man på det man vill ha och får direkt se hur det kommer se ut. Det enda jag stör mig på är att det inte går att betala via internetbank direkt, utan man får betala med förskottsbetalning via bankgiro alternativt betalkort.

Morgondagen bjuder på en föreläsning om rörelseapparatens sjukdomar. Det var en rejält lunta papper som skulle skrivas ut till den föreläsningen, så jag hoppas verligen den är intressant! Etthundraåtta slides om jag inte missminner mig. Tur att man kan skriva ut på fram- och baksida samt ha flera slides på samma papper. Puh! Mer imorgon om sjukdomar i rörelseapparaten alltså.

Natti natt!

Kommentera

Publiceras ej