Kryper i mina fläckar...

0kommentarer

Ibland är det bra att bara kunna krypa in i sina prickar och få vara gepard ett tag. Som när man känner sig lite smårisig och fick gå hem från skolan tidigare. La mig i sängen och slocknade ganska snabbt. Kved lite ynkligt när Hector kom hem och bad henne stänga fönstret åt mig, för jag frös!

Fäsk har varit underbar! Köpt kakor åt mig, tittat på House tillsammans med mig samt håller just nu på med att göra amerikanska pannkakor. Knaskatt har också försökt vara uppmuntrande och klättrade upp i min famn när jag fösökte läsa. Och tiggt kaka har han också, men det fick han verkligen inte. Kakor med choklad i är per definition dåligt för kattmagar.

Tittar nu ut och ser tunga grå moln blåsa förbi på himlen utanför fönstret. Det har regnat om vartannat här i Skara och blåst kallt. Ruggväder! Nu vill man sitta hemma under en filt, äta något gott och titta på House. Nämen, det är ju precis det vi ska göra, vilken tur!

Min personlig almanacka kom idag, och den blev finare än jag trodde! Jippi! Mycket glad är jag över detta. Extra glad över hur många som svarat på mitt mail som gått ut till staffare till nästkommande HazardLAN. Det kommer bli ett härligt gäng denna gång också. Sitter och gör ett närvaroschema men passade på att ta en liten paus för att blogga. Och gissa vad, imorgon får jag åka hem!

Kommentera

Publiceras ej