Faller regn fallera

0kommentarer

Jag hörde minsann hur regnet smattrade mot fönstret tidigt i morse när katten väckte mig genom att busa på skrivbordet och i hyllan. När vi väl skulle gå ut till cyklarna och ta oss till skolan var det däremot uppehåll. Min cykelsadel var alldeles torr och det var jag tacksam för.

Föreläsningen var ganska rolig och spännande. Mest gick vi igenom frakturer och metoder för att läka dessa. När vi så väl skulle ta oss hem, då kom regnet. Som tur var hade jag en påse på pakethållaren som jag kunde klä över sadeln. Jag tillhör inte de individer som orkar cykla med rumpan lyft över sadeln någon längre sträcka.

Hemma blev det lite lunch och House innan jag och Hector tog oss ner på stan för att vara lite nyttiga och så bara ögonshoppa lite i bok- och leksaksbutiken. Bland annat gick vi förbi körskolan för att anmäla mig till en körlektion. Den tjugoandra september är det dags. Och den femtonde är det som sagt Riskettan för min del.

Nu hemma har vi fortsatt med duktighetsvågen. Vi sitter och renskriver föreläsningsanteckningar från idag. Själv behövde jag en lite paus, det är därför jag passar på att blogga. Nu tycks det mig som om inlägget lider mot sitt slut så det är väl inte annat att göra än att gå tillbaka till plugget och fortsätta skriva.

Kommentera

Publiceras ej