Artwork - Centaur Sketch

0kommentarer

Det var ett bra tag sedan jag la upp något nytt. Idag fick jag emellertid en sådan fantastisk inspiration! Jag och Hector gick ner till Slöjd Detaljer, det är i alla fall det jag tror butiken heter, och där hittade jag en jättebra bok som jag tror heter Dragons and Fantsy. Bra bilder, riktigt bra bilder, allt i blyerts och med bra förklaringar. Helt klart en bok jag kommer köpa så småningom.

I vilket fall som helst så fick jag världens inspiration och blev tvungen att sätta mig att rita så snart jag kom hem. Tyvärr blev jag liggandes på mage i sängen och ritade, och ritade. Riktigt ont fick jag i armarna, men till slut så var bilden klar. Och jag är nöjd. Framföralt med ansiktet, med posen och att man verkligen kan se att han rör sig i sidled. det enda jag kan klaga på är väl möjligtvis att händerna kunde vara något mer detaljerade så att de verkligen är typiskt manliga, men men. Min tanke är att färglägga den här bilden någon gång, och då kanske det kommer.

Jag vet att jag jobbar väldigt långsamt, så räkna inte med att den här blir färglagd inom någon snabb framtid. Men om och när, vilken färg borde han ha?

Kommentera

Publiceras ej