Val av VFU-plats

0kommentarer

Jag lovade att berätta lite mer om valen av praktikplats inför kommande vår och höst. Vårterminen pågår från 19:e mars till 1:a juni, och höstterminen är från 3:e september till 9:e november. Den ena perioden spenderas på en hästklinik och den andra på en smådjursklinik. I vilken ordning det blir får vi inte veta förrän senast 14:e december, och det är även då vi får veta var vi hamnar.

Alla har fått ut en valblankett där vi får lista våra önskemål från 1-4. Jag var så hemsk att mitt fjärde alternativ på hästklinik var ATG Skara. Dels för att jag innerligt hoppas att jag slipper det så att jag får mitt 1:a- eller 2:ahandsval, hoppas, hoppas, men också för att det fjärdehandsval jag annars kunde tagit inte gick att ta sig till på ett vettigt sätt. Tyvärr är många hästsjukhus mitt inne i skogen, och det är skillnad på en kilometer, för då kan jag placera en cykel vid en busshållplats eller liknande, men när det är flera kilometrar bort från närmsta järnvägsstation då är det inte okej längre. Jag kan inte ta mig dit och när jag då vägde det mot att få bo i Stockholm samt vilka möjligheter jag vet att jag har på ATG i Skara så kändes det som att Skara till slut vann. Men jag tänker fortsätta hoppas på Täby.

Mina val för hästpraktiken är som följer:
1. ATG Täby
2. ATG Södertörn
3. Univ.djursjukhuset Uppsala
4. ATG Skara

Mina val för smådjurspraktiken:
1. Regiondjursj. Bagarmossen
2. Södra Djursjukhuset
3. Albano Stockholm
4. Djurakuten Stockholm

Imorgon är sista inlämningsdag för dessa blanketter, så därefter är det bara att vänta på att våra lärare jobbar med detta enorma pussel.

Kommentera

Publiceras ej