Rehab: tenta och betyg

0kommentarer

Jag var en poäng från en femma i betyg. En poäng! Jag var till och med ursprungligen uppe i det men blev nedrättad, spåren av det fanns kvar på tentan. Inte för att det spelade någon roll, min grupp fick bara en trea på seminariearbetet om Water Walking och därmed blev det maximalt en fyra i betyg för min del. Så himla surt! varför? För att ens klasskamrater kan dra ner ens betyg. Jag vet att jag jobbade halvt ihjäl mig med det där seminariearbetet och jag vet att jag förtjänar en femma på det. Linnea påpekade en viktig sak, och det är att betygen inte spelar roll i Sverige, men däremot om man får för sig att söka sig till andra utbildningar utomlands. Då kan det vara stor skillnad på en fyra och en femma.

Det var intressant att gå igenom frågorna i alla fall. Efter genomgången kändes det bra och att jag lärde mig något utav den. Antagligen precis så som det ska vara med andra ord.

Ska senare ikväll vara duktig och skicka in etologistudierapporten. Den är klar, jag vågar bara inte skicka den. Imorgon har jag ett hopkok av olika saker att se fram emot. Förmiddagen ägnas åt intro i nya Doviskursen samt PBL, och på eftermiddagen har vi bilddiagnostik, något jag känner är mycket välbehövligt.

Kommentera

Publiceras ej