Beteendestudie

0kommentarer

Eftersom djursjukhuset inte hörde av sig igår känner jag inte att jag har något annat val än att studera min katt istället. Sedan nio imorse har jag studerat var han väljer att befinna sig och hur länge. Eftersom jag har kunnat studera honom en tid innan (nähä?) så har jag i förväg kunnat skriva upp tänkbara intressanta platser såsom vardagsrumsfönster, leklåda, vardagsrumsstol, hylla, säng, sovrumsfönster m.fl. Det jag vill titta på är vilken plats som är mest intressant och hur länge en katt befinner sig på samma ställe. Lite, var hänger en katt om dagarna? Nu har han placerat sig på en stol här bredvid mig och redan vilat i femtiofem minuter. Med tanke på att han har antagit positionen Up-side-down-cat (det är när han vrider huvudet så han ligger med ovansidan av det mot underlaget samtidigt som han fortfarande ligger på sidan) tror jag att han kommer ligga där ett bra tag till.

Kommentera

Publiceras ej